MAGIC

WORLD PRESCHOOL

Dwujęzyczne Niepubliczne Polsko-Angielskie
Przedszkole w Suchym Lesie

Welcome to
Magic World!

Dear Parents,

We offer loving care and modern education for your little ones from the age of two. We know how important it is for children to learn a foreign language ​​from an early age. This is why in our kindergarten children have all-day contact with English. Each child is very important to us and their needs are noticed and covered. We provide comprehensive education, we help them develop independence and discover the world in an atmosphere of security and acceptance.

We invite you to join the Magic World adventure!

MISSION

OUR SPACE

Previous
Next

TEAM

Marta Kowalska

Prezes Zarządu

Anna bzowska

Dyrektor Przedszkola i Szkoły Podstawowej

Valida Yusifzada

Homeroom Teacher

Aleksandra Podgórska

Pre-school education teacher

Monika Tabat

Nauczyciel rytmiki, muzyki

Jessica O’Connell

Homeroom teacher

Klaudia Skupińska

Pre-school education teacher

Cebolenkosi Dube

Homeroom Teacher

Natalia Nowak

Pre-school education teacher

Anna Sobocińska

Pre-school education teacher

Weronika Janowska

Pre-school education teacher

Dominika Bręczewska

Psycholog

Saltanat Talantbek Kyzy

Homeroom teacher

Katarzyna Prynkieiwcz

Nauczyciel tańca

MUNDURKI

 

EDUCATION

Opieka psychologa

Niezwykle istotny jest dla nas szeroko pojęty rozwój emocjonalny naszych podopiecznych w związku z tym w World Primary School dzieci objęte są całodniową opieką psychologa, która w szczególności skupia się na wsparaniu dzieci w codziennych wyzwaniach zarówno szkolnych jak i przedszkolnych umożliwiając im rozwój lindywidualnego potencjału.  Ponadto uczymy w jaki sposób efektywnie radzić sobie z pojawiającymi się trudnościami, jednocześnie wzmacniając ich wciąż kształtującą się pewność siebie. 

Działania te realizowane są poprzez:

  • zajęcia psychoedukacyjne w każdej grupie wiekowej – zajęcia te rozwijają świadomość emocjonalną Państwa dziecka, które uczy się nie tylko rozpoznawać ale przede wkszystkim radzić sobie z emocjami zarówno swoimi jak i innych.
  • Porozumienie bez przemocy – realizowane jest w naszej placówce z wykorzystaniem metody NVC – Dzieci uczą się komunikować w sposób empatyczny opierający się na dostrzeganiu potrzeb własnych oraz innych osób co bezpośrednio rzutuje na tworzenie pozytywnych i głębszych relacji interpersonalnych.
  • Elementy Mindfullness – zajęcia z wykorzystaniem tej techniki mają na celu m.in rozwijać uważność dziecka oraz umiejętność skupiania uwagii na wykonywanych zadaniach co bezpośrednio pomaga w regulacji emocjonalnej.
  • Integracja grupowa oraz współpraca – jako ważny element rozwoju, socjalizacji i rozwoju społecznego
  • Wsparcie w indywidualności – Uczymy naszych podopiecznych asertywnego wyrażania swojego zdania. Umiejętność ta pozwoli Państwa dziecku zadbać o własne potrzeby nie tylko w okresie dojrzewania ale także w życiu dorosłym.
  • Program Wspierania Gotowości Szkolnej – zajęcia skierowane stricte dla grupy 6 latków, mające na celu pomoc naszym podopiecznym zmierzyć się z wyzwaniem jakim jest szkoła. Program skupia się w szczególności na wspieraniu rozwoju umiejętności społeczno-emojconalnych, potrzebnych do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej.
  • Pomoc w sytuacjach bieżacych – Nasza kadra nauczycielska to wykwalifikowani pedagodzy, którzy nie tylko nauczają ale także bacznie obserwują rozwój emocjonalny Państwa dziecka. Każda niepokojąca sytuacja zostaje omówiona i jeśli istnieje taka potrzeba zostaje poparta konsultacją psychologiczną.
  • Interwencja w sytuacjach kryzysowych – Konflikty w grupach rówieśniczych są nieodzownym elementem życia w szkole, dlatego nasz psycholog pomaga w nagłych silnie stresujących sytuacjach.
  • Obserwacje grupowe oraz jednostkowe w kontekście prawidłowego i harmonijnego rozwoju dziecka.

Bilingualism

The bilingual program in Magic World is realized through the so-called early partial immersion. In this program, the second language is used as a means of communication and interaction in kindergarten in at least 50% of all communicative situations. The English-speaking teacher communicates and gives instructions in English only.
Research shows that the time until approximately the age of 6 is particularly conducive for language learning. Natural and innate ability to acquire speech play an important role in this process. That is why bilingual education is for every child. Bilingualism has many positive effects on the development of intelligence, various cognitive skills, e.g. creative thinking or problem solving.
A bilingual preschooling can successfully lay the foundations for the development of a child's bilingualism. However, it should be remembered that it can develop fully if followed by bilingual education at school. Such continuation strengthens the previously acquired knowledge, develops further language competences and creates opportunities for the student to interact within the second language on a daily basis.

Sense-based learning

Children get to know the world using all their senses. They accumulate experiences through touch, taste, smell, movement, sight and hearing. In the teaching of the English language in preschool education, we use all these modalities for getting knowledge, while the classes take an attractive form and the knowledge is incidentally remembered.

Adaptation

The beginning of the adventure with kindergarten is a crucial life event for the child and the parent alike. At Magic World, we strive to make this important transition as gentle and comfortable as possible.

We offer a special adaptation program for entire groups entering kindergarten as well as for single children joining the group later.
We offer psychological counselling for children, as well as workshops for parents on child development and the adaptation process. 
For the first month, we provide the possibility of telephone contact with the teacher during the child's stay. This allows the parent to receive up-to-date information about the child's well-being, and receive a couple of photos from the preschool day.

Daily schedule

7.30 - 8.30
swobodne zabawy, śniadanie indywidualne
8.30 - 9.30
śniadanie / swobodne zabawy / czynności higieniczno-porządkowe
9.30 - 11.15
zajęcia dydaktyczne / Cambridge / wyjście na plac zabaw
11.15 - 11.45
zajęcia taneczne / muzyczne / warsztaty / rytmika / logopedia
11.45 - 12.15
zupa
12.15 - 14.00
czytanie książek, relaksacja, odpoczynek, słuchanie muzyki
14.00 - 14.30
obiad
14.30 - 15.00
zajęcia dydaktyczne / zabawy swobodne / wyjście na dwór
15.00 - 15.30
podwieczorek
15.30 - 17.30
swobodna zabawa

Tuition fees include:

Tuition fees do not include:

OFERTA Na rok 2022/2023:

Wpisowe 1800 zł
for the entire period of study

Czesne 1500 zł

Wyżywienie 17 zł
food rate

Offer

Wpisowe 1800 zł
for the entire period of study

Czesne 1500 zł

Wyżywienie ok 17 zł
food rate

Recruitment

Szanowni Państwo, jest nam bardzo miło, że rozważacie naszą ofertę edukacyjną.

  1. Wypełnienie aplikacji lub formularza zgłoszeniowego.
  2. Zaproszenie rodziców na spotkanie.
  3. Udział dziecka we wspólnych zajęciach wraz z rodzicami (do 4 roku życia). Udział w zajęciach bez rodziców dla dzieci 5 i 6 letnich.   
  4. Ogłoszenie listy przyjętych kandydatów.

 

Trwa nabór uzupełniający do przedszkola na rok 2021/2022.

Join us as a team member!

If you are passionate about education and work with children, do not hesitate to send your application to join us. We are a close-knit, friendly team based on cooperation, exchange of experiences and the drive for professional development.
We are currently looking for our team:
Please send your application to the following e-mail address: rekrutacja.world.primary@gmail.com

NEWS

Contact

social media:

Angielskie przedszkole Poznań
Polsko angielskie przedszkole
Prywatne przedszkole Suchy las
Przedszkole anglojęzyczne
Przedszkole językowe Poznań
International kindergarden
British kindergarden

Projekt i wykonanie strony: WWW Ad-site 2.0

en_GB

Word from the owner

Dear Parents

I would like to invite you and your children to join our two educational institutions – Magic World Preschool and World Primary School. We present a coherent and continuous schooling from preschool level to the end of primary education in fully bilingual system. Beginning in the kindergarten, the classes are held in two languages – Polish and English. This approach to education is continued at school, which makes using both languages by children natural and effortless. This exceptional place has been inspired by my own educational experiences. I graduated from school a couple of years ago. The world has changed substantially in the meantime, and the school seems to not follow these changes. Education should address the needs of the contemporary world, so I have created this place with this idea in mind. I would like our students to be world citizens, communicating in English easily. Our students should not have any language
barriers, they should understand the differences between cultures, be open-minded and respectful towards others. World Primary School & Magic World Preschool both form a wonderful international adventure based on openness, meaningful relationships and co-operation that will all be fruitful in the future.


I truly hope that the challenges we face as parents in the 21st century with regard to proficient English communication will inspire you to join us in my preschool and primary school.

I am a wife and mother myself. I have graduated in psychology and the second degree musical school. My interests revolve around child’s and youth’s  developmental psychology. I like travelling, reading and listening to music. Now my passion is my new school and preschool to which I would like to invite your children.

See you there!

Marta Kowalska

Imagine a place you would like to be at.

An exceptional place that your child will always remember with joy.

I have the pleasure to be involved in working to create new a bilingual school and preschool in Suchy Las, a school in which your child will learn new skills every day. This can be better achieved not in a rigid school desk but in an environment that is supportive, cooperative and open.

The fastest and the most effective method of learning (especially language learning) for children is, of course, through fun reached via imagining different situations or role-play. If we are involved in something, it is much easier to remember the phrases and vocabulary we used. What is the most
effective way to learn English? Using your imagination …

I am one of the lucky ones for whom work is a real pleasure, and as the Chinese proverb says, „If a man does a job he loves, he will not work a moment in his life”. I graduated in physics and computer science at the Faculty of Physics at the Adam Mickiewicz University, Poznań and from a qualification course for educational executives. I gained knowledge and experience as an inspector, primary school headmaster and teacher. I shared my passion in the field of physics and computer science in elementary, middle, high and post-secondary schools and inclusive schools. Working as an inspector for the Board of Education in Poznań and the headmaster of a primary school, I was able to acquire knowledge mainly in the field of pedagogical supervision. A turning point in my life was the completion of the „Academy of Leadership of Education” in Warsaw, which
honed my skills of engaging teachers. This training improved my skills and knowledge in terms of holistic human development. It also triggered a huge drive for improvement …

What motivates me:

JOY – watching how children develop their curiosity under my wings and how wonderful young
people grow up.

PASSION – which gives you the strength and willingness to constantly develop, learn from others’ experiences, learn from mistakes, share your knowledge, experience and constant search …

My dominant intelligences are:

mathematical and logical intelligence – it allows me to organise and combine various aspects of my duties. Thanks to it I am inquisitive, creative and effective in solving problems and looking for the best solutions. I am entertained by thought-provoking games and puzzles;

natural intelligence – gives me the opportunity to regenerate in nature and derive strength from the beauty of the surrounding nature;

interpersonal (social) intelligence – for me it is an invaluable support in building relationships in the sphere of professional and private life.

Sound knowledge of the subject combined with many years of experience in working with children, it was not by chance that influenced the decision to co-create a new place for the youngest: Magic World Preschool and World Primary School in Suchy Las. I would like children in our preschool and school to feel safe and respect themselves and others. I hope that they will grow up to be wise, happy and responsible adults.

I am Valida Yusifzada, an enthusiastic English language teacher. I would like to introduce my educational background and work experience to you.  Firstly, I did my Bachelor degree for five years majoring in Teaching English language and literature department. The instruction language was in English and my courses were based on the methodology of teaching language, psychological aspects of the teaching scope, getting the insight of the different curriculums, etc. While I was studying in BA, I worked as “Road Safety Ambassador” and “Road Safety Education Pack” trainer of the National Automobile Club of Azerbaijan in the many public schools, and “ESL (English as Second Language) teacher at “Evrika” high school. 

The program was conducted in English in all schools by utilizing different teaching techniques. The main experience I got while working there was teaching the students to improve their speaking, listening, reading and writing skills by using flashcards, video clips, the game based and TPR (Total Physical Response) based activities which were taking into consideration all the students with visual, kinesthetic, auditory learning skills, arranging lesson plan and to learn children psychology. Since I was working with children aged between 5 and 10.  In addition to this, I worked in the embassies of a few countries in Azerbaijan as an organizational manager. If you asked me what I obtain by working there, the first thing I would mention is the management and appropriate communication skills at work. Because it is one the important skills a teacher should have to work in any company in the future to keep good contact with parents and the company staff.  Furthermore, I worked in the Azerbaijan British College in the position of English language teacher. Azerbaijan British College is one of the private prestigious schools in Azerbaijan and I was accepted there as a teacher owning to only my excellent grades at the university. The recruitment process was conducted by the professional teachers from the UK which was different and demanding high qualifications. This was a private one and the education program was merely based on the Cambridge program. 

I was teaching young learners and teenagers aged between 4 and 15. I had worked with not only the students but also the teachers with different cultural and educational backgrounds there. For instance, there were teachers from Australia, New Zealand, Scotland, England, and the Philippines which let me obtain great experience related to language teaching, lesson management, ethical issues, and everything you can think of teaching field. Because many of them had more than 10 years of experience in teaching and it was a pretty beneficial experience during my bachelor degree. During the 5 years bachelor degree, I also worked in language courses and companies where my students were teenagers and adults experienced teaching English to teenagers and adults there for about 2 years.  During 2 years I could figure out that I am interested in working with young learners and teenagers mainly due to having an energetic and creative personality. This personality dragged my attention and curiosity into this profession. I am also an amateur artist who is keen on drawing pictures which can demonstrate my creative personality. 

I love to be a teacher with all my creativity, by drawing pictures, playing games, singing a song, dancing and watching cartoons with students. These days, I am doing my master degree, majoring in Language Science (English path) which takes me to one more advanced level in my profession. The professors that I am attending in their seminars are British, American and Italian who did their degree in Psychological Aspects of Language Education, Language teaching and Learning Methodology,  Linguistics, Language Education and Cognitive Psychology and Development and I am studying all these courses which enable me to deep into the details of my scope professionally. Briefly, I am doing all my best to be an excellent teacher to my students and I will continue this amazing journey with all my enthusiasm.

Nazywam się Aleksandra Podgórska i jestem absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz integracji sensorycznej na Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Obecnie studiuję psychologię na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu.

Uważam, że okres dzieciństwa to piękny czas pełen radości, wyzwań oraz poznania siebie i otoczenia, który stanowi fundament rozwoju człowieka. W mojej pracy szczególnie ważne jest dla mnie dostrzeżeniu indywidualnych cech każdego Dziecka oraz zrozumienie i zaspokojenie jego potrzeb w atmosferze bezpieczeństwa i zaufania. Jestem osobą ciepłą, empatyczną, troskliwą i uśmiechniętą co sprawia, że dobrze odnajduję się w pracy z dziećmi. Staram się sprawiać, aby każdy dzień pobytu Dziecka w przedszkolu był dla niego wyjątkowy oraz pozytywnie wpływał na jego wszechstronny rozwój.

Nazywam się Monika Tabat jestem nauczycielem muzyki. Ukończyłam studia na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy o kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej oraz specjalnościach: Edukacja muzyczna, Prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych oraz Muzyka w teatrze. Jestem członkiem chórów, dyrygentką i wokalistką. Kocham podróże i interesuję się psychologią. W wolnym czasie uwielbiam wykonywać robótki ręczne, malować oraz grać na pianinie. W swojej pracy stawiam na działania praktyczne takie jak śpiew, gra na instrumentach, czy ruch przy muzyce. Pragnę zaszczepić w dzieciach pasję do muzyki, którą noszę w sercu.

Nazywam się Klaudia Skupińska. Ukończyłam Państwową Wyższą Szkołę Zawodową na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna oraz podyplomowe studia z logopedii. Od lat uczestniczę w warsztatach, wykładach i webiniarach opartych na Rodzicielstwie Bliskości, Porozumieniu bez przemocy oraz wychowaniu Jaspera Juula. Praca z Dziećmi jest moją pasją i motywacją do rozwoju, a wpływ na ich dobre doświadczenia, tworzenie przyjaznej atmosfery szacunku, akceptacji i zaufania jest moim celem. Źródłem mojego zainteresowania są emocje oraz funkcjonowanie mózgu. Prywatnie jestem spełniającą się mamą i żoną. Odpoczywam przy dźwiękach i kolorach natury.

I am Cebolenkosi Dube an English teacher by profession.I have been teaching various age groups in my teaching experience.I specialise in teaching the youngest and focus on their development.I am passionate about working with children and making sure they feel safe always.

I enjoy seeing energy of young students and their energetic personality makes a positive impact even to the environment.I am creative,ambitious and an ever smiling individual.I am constantly looking for new experiences.Apart from work i enjoy cooking,travelling and looking for new ideas.

Nazywam się Anna Sobocińska. Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego. Ukończyłam również studia podyplomowe w zakresie Zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Języka angielskiego w wychowaniu przedszkolnym i nauczaniu początkowym. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i daje poczucie satysfakcji. W pracy stawiam na naukę poprzez zabawę, doświadczanie oraz indywidualne podejście do każdego dziecka. Najlepszą nagrodą jest uśmiech na twarzach dzieci. Wtedy wiem, że jestem odpowiednią osobą na właściwym miejscu. Prywatnie staram się optymistycznie podchodzić do życia.

Lubię aktywny wypoczynek, najlepiej gdzieś nad wodą, podróże oraz koncerty. Od kilku lat jestem aktywnym morsem :slight_smile:

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”

Witajcie!

Mam na imię Weronika,

Jestem nauczycielem w najmłodszej grupie przedszkolnej. Moim priorytetem jest wszechstronne poznanie Dziecka, zaspokojenie jego potrzeb oraz stworzenie warunków zapewniających mu poczucie bezpieczeństwa oraz zaufania. Najważniejsze, by Dzieci czuły się swobodnie, wówczas poznawanie świata sprawia ogromną radość. Moją najmocniejszą stroną jest śpiew i taniec z Dziećmi. Uważam, że odrobina ruchu i zabawy w rytm muzyki każdego wprawi w świetny nastrój. Nie mogę doczekać się Naszego pierwszego spotkania, będzie wspaniale!

Do zobaczenia,

Weronika


Hello!

My name is Weronika. I am a teacher in a youngest nursery class. My priority is a comprehensively recognize Children, understanding their needs and creation of conditions ensuring their safety and trust. The most important thing is to create a comfortable environment, where Children will feel encouraged to learn about the world with a huge joy. My greatest advantage is singing and dancing with Kids. I find that a little exercise and fun in the rhythm of the music will put everyone in a great mood and atmosphere.
I look forward to our first meeting, it will be great!

See you soon,

Weronika

Nazywam się Dominika Bręczewska i jestem psychologiem, ze specjalizacją psychologia edukacji. Jestem absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam także liczne szkolenia z zakresu pedagogiki Montessori oraz Pozytywnej Dyscypliny. Współpraca z rodzicami i ich dziećmi oraz towarzyszenie im we wspólnej drodze jest zdecydowanie jedną z moich ogromnych pasji, która daje mi dużo satysfakcji. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim zagadnieniami Porozumienia bez przemocy oraz Pozytywnej Dyscypliny. Każdemu dziecku pomagam w odkrywaniu jego własnego potencjału, wzbudzając jeszcze większą ciekawość otaczającego nas świata.

Ms. Saltanat has a bachelor degree in Linguistics from International Ataturk Alatoo University. Before arriving in Poland to obtain a master’s degree, she worked in a Bishkek International School with children from age 3 to 9. During the studies she has participated in the interuniversity conference on “Children’s Literature: Literary analysis, Language Researches, Translation and Pedagogy”. It inspired her to develop further in this direction. Ms. Saltanat loves interacting with children and is interested in psychology and astronomy, learns karate in her free time.